Kalorije u crvenom vinu: Da li su zaista bitne?

Hoće li vas crveno vino ugojiti? Odgovor na ovo pitanje i zašto kalorije u crvenom vinu zapravo nisu problem. Jedina stvar zbog koje biste trebali biti zabrinuti je u vašoj glavi…

Kalorije u crvenom vinu nisu problem

Pre nego što počnete da pijete, priznajmo da crveno vino ima kalorije, pre svega u obliku alkohola:

Žuti okvir prikazuje prosečnu ABV većine vina. Suva vina su u levoj koloni, a slatka vina u desnoj koloni (mereno na 50 g / L rezidualnog šećera – jednako oko 2-3 kašičice šećera). Imajte na umu da neka vina imaju vrlo malo alkohola, a neka imaju visok nivo alkohola.

Dobra vest je da većina crvenih vina ima vrlo malo ugljenih hidrata!

Loša vest je da pijenje vina vara vaš mozak tako da pomislite da ste gladni…

Niko nikada nije tokom pića žudeo za salatom – i postoji razlog zašto je to tako. Studija koju je sproveo Univerzitet Purdue otkrila je da umerena konzumacija alkohola poboljšava ukus soli i masti, zbog čega slanina i kajgana sledećeg jutra izgledaju tako zadovoljavajuće.

– Dr Edvard Miller Vine & Health

Još 1960-ih postojala je popularna dijeta pod nazivom „Dijeta čoveka koji pije“. Ideja je bila da osoba koja je na dijeti zameni šećer i skrob alkoholom… Bilo je to nešto poput Atkinsonove dijete + vino. Dijeta je nastala nakon posmatranja alkoholičara koji mršave uprkos tome što svakodnevno piju hiljade alkoholnih kalorija!

Iako je istina da tela pijanaca nauče da rasipaju alkoholne kalorije i pretvaraju ih u toplotu, sva ta toplota čini da se hrana pretvori u mnoštvo hemikalija koje ozbiljno utiču na vitalne organe (mislite na rak, probleme sa jetrom itd.). studija je takođe dokazala da ako ste samo umereni konzument alkohola ili ste na dijeti sa malo masti, metabolizujete svih 7 alkoholnih kalorija po gramu.

Saveti kako ostati zdrav i piti crveno vino

Ako pokušavate da ostanete vitki, obavezno pratite veličinu porcije. Pravilno točenje vina je samo 5 oz (ne cela čaša od 20 oz!)

Vaše telo dnevno treba da obrađuje samo ograničenu količinu alkohola. A za mnoge (poput žena i određene genetike) umereno znači samo 1 čašu vina. Pozitivno iz ovoga je: sada možete piti dobre stvari i imati ih dovoljno za celu nedelju!

Pre čaše vina uzmite mali proteinski međuobrok. Ovo će vam pomoći da se oduprete neizbežnoj žudnji. Da li je neko za mešavinu orašastih plodova?

Znojite se i zaradite sledeću čašu vina.

Nažalost, nakon uzbuđenja iz prošlogodišnjih naslova („Vino poboljšava performanse u teretani“), sada postoji takmičarska studija koja pokazuje suprotne rezultate. Dakle, možda ne biste želeli da natočite vino u flašu s vodom… Osim ako nemate takav dan.

Izvor: https://winefolly.com/, preuzeto: 20.6.2021. https://winefolly.com/tips/calories-in-red-wine/