Najbolji vodič za oporavak od vinskog mamurluka

Imate mamurluk od vina? Ovih 8 koraka bi vas mogli iznenaditi, ali će vam pomoći da se brže oporavite. Vratite se na pravi put i započnite bolji dan. Hajde da se pobrinemo za neke od neprijatnih simptoma mamurluka, uključujući:

  • Glavobolje
  • Osećaj iscrpljenosti
  • Osećaj „moje telo je odvratno“
  • Nervozni stomak
  • Neutoljiva glad
  • Preosetljivost na mirise

Najbolji vodič za oporavak od vinskog mamurluka ikada

Vratite se na pravi put da ponovo budete srećni ljudi uz ovaj praktični mali vodič za mamurluk. Ovaj vodič je od strane sertifikovanog somelijera koji svakodnevno degustira vino i *povremeno* pije više nego što bi trebalo. Nadamo se da ćemo svi sledeći put moći da naučimo da budemo bolji.

1. Ustanite rano

Ovo zvuči kontraintuitivno, ali ovo je neophodno za brži oporavak. Budnost povećava vaš metabolizam što pomaže da ubrzate početak oporavka. Ako rano ustanete, možete se radovati podnevnoj „kofeinskoj dremki“ (pogledajte dole). Ustanite rano i počnite da radite sledeće korake.

2. Voda, voda, voda i još vode

Najvažnija stvar koju treba da uradite je da pijete vodu. Idite odmah do slavine i naterajte se da popijete dve čaše vode. Takođe možete uzeti lek za ublažavanje bolova bez recepta da biste smanjili glavobolju. Većina ljudi će uzeti ibuprofen (Advil) ili acetaminofen (Tilenol) da ukloni glavobolju.

I vi to možete da uradite, ali zapamtite da ovi lekovi deluju teško na vašu jetru koja trenutno radi prekovremeno metabolizirajući sav taj acetaldehid iz alkohola. Učinite uslugu svojoj jetri i uzmite samo malu dozu ili preskočite ove lekove dok ne isprobate sve druge metode u nastavku.

SAVET: Podesite telefonski alarm da popijete 6-8 čaša vode (150-225 ml) svakog sata.

SAVET: Ako redovno pijete kafu, obavezno pijte više vode.

SAVET: Ako vam je mučno, pomešajte kašiku sode bikarbone u vodu. Smiriće vašu mučninu i osetljivost na mirise.

SAVET: Izbegavajte kafu. Umesto toga pijte toplu vodu ili biljni čaj.

3. Idite na kratko trčanje (ili u malo dužu šetnju)

Prisilite se da trčite 10-15 minuta. Ako niste baš aktivni, 30-minutna šetnja ima slične prednosti. Ne želite da preterate sa vežbanjem, ali idite dovoljno dugo da vam krv poteče i da izbacite toksine.

4. Istuširajte se ne previše vrućom vodom

Ugasite svetla i istuširajte se mlakom vodom u mraku. Osetite kako voda uklanja sve ono što se ne može pominjati od prethodne noći. Dok vas topli tuševi zapravo uopšte ne hidriraju, tuš sa nižom temperaturom učiniće vas opreznim. Nemojte koristiti sapune sa previše jakim mirisom. Obucite se za uspeh i započnite svoj dan.

5. Izbegavajte alkohol i masnu hranu

Uzmite zobenu kašu ili proteinski šejk za doručak, a za ručak pojedite salatu ili supu bogatu proteinima. Uradite sve što možete da izbegnete opciju masne kašike jer će vas to samo iscrpiti. Kako se to dešava, hipotalamus u vašem mozgu samo vas vara da mislite da ste gladni palačinki, slanine i jaja. Verujte mi, niste.

MIT: Nemojte piti alkohol da biste uklonili efekte alkohola. Ovo je urbani mit.

SAVET: Ako dobijete upalu od alkohola, stavite štapić cimeta u svoj biljni čaj. Cimet ima izuzetno visok nivo kondenzovanog tanina koji smanjuje upalu.

6. Postavite mirnu, ali produktivnu muzičku listu za reprodukciju

Ako slušate muziku na poslu tokom dana, probajte sa ambijentalnom muzikom kao što je muzika za aerodrome Brajana Enoa ili Ambient works Aphek Twin-a i održavajte jačinu zvuka relativno niskom.

Pokazalo se da muzika ne samo da povećava vašu produktivnost već i smanjuje stres. Ako imate bluetooth slušalice, ovo će vam pomoći da ostanete fokusirani jer ćete verovatno biti stalno ometani potrebom da idete u toalet od sve te vode.

7. Uzmite 15-20 minuta „kofeinske dremke“

U nekom trenutku tokom dana ćete se stvarno umoriti. Ako imate bezbedno mesto za dremku, poput vašeg automobila ili skrivenog kancelarijskog kauča, iskoristite ovo i uzmite „kofeinsko dremanje“. Da biste odspavali kofein, moraćete da popijete oko 180 ml kafe, a zatim odspavate 15 do 20 minuta.

Dremanje sa kofeinom je neverovatno i pokazalo se da daje više energije od redovnog dremanja ili samog kofeina. Takođe možete uzeti redovnu dozu leka za glavobolju bez recepta koji će delovati dok se odmarate.

8. Popravite se i pijte odgovorno od sada

Veliki cenitelji vina nisu alkoholičari; oni su odgovorne vinopije koji više uživaju u putovanju razumevanja ukusa i priča iza vina nego u efektima alkohola. Istina je, povremeno zabrljamo i testiramo svoje granice alkoholom. Kada se to dogodi, trebalo bi da iskoristimo ovo kao priliku da ponovo izračunamo gde su te granice zaista.

Ljudi bi vam mogli reći da se njihova tolerancija povećava, ali to jednostavno nije istina. Poštujte svoje prirodne granice i živećete zdraviji život. Takođe, ozbiljno shvatite svoj oporavak i sledite gore navedene korake da biste se vratili na pravi put brže nego ikada ranije.

SAVET: Ako pijete manje vina, ne znači da ćete ga protraćiti. Možete uživati u boci vina tokom nekoliko dana kupovinom pristupačne (ili vrhunske) konzerve za vino.

Izvor: winefolly.com, preuzeto: 7.12.2021. https://winefolly.com/tips/best-wine-hangover-recovery-guide-ever-work-days/